Viktor Svensson - VD på Rejlers - ”Nytänkaren”

I säsongspremiären träffar vi Viktor Svensson, VD på Rejlers som med sina 2 700 anställda är ett av nordens största teknikkonsultbolag.   När det kommer till att leda verksamheter gillar han att tänka nytt, stort och gärna från ett annat håll än många andra. I hans värld handlar det om att sälja in känslan av vad strategin kan ge, snarare än siffrorna den ska leda till. Dessutom är lärande något han brinner för. Så mycket att det står i centrum för Rejlers resa framåt.   I avsnittet kommer vi in på betydelsen av kommunikation, framgångsrik förändringsledning, kompetens, beslutsfattande och hur man bygger företagskultur.   Samtalet leds av Robin Askelöf, CMO på Hypergene, som med podden är på ständig jakt efter nya perspektiv på beslutsfattande, verksamhetsstyrning och ledarskap.   Avsnittets boktips är ”Learning to succeed” av Jason Wingard, som på engelska har titeln corporate learning expert. Boken handlar om hur man transformerar sin verksamhet till att bli en lärande organisation – allt i syfte att ha en chans att hänga med i och allra helst ligga före konkurrensen när utvecklingstakten är så hög. Spännande läsning, med andra ord.   Kom ihåg att prenumerera på podden så påminns du om när nya avsnitt finns att lyssna på!

Om Podcasten

Competitive Edge / Konkurrenskraft is a podcast about the future of decision-making, business management, and leadership. The episodes are in Swedish or English, depending on who the guest is. The conversations are led by Robin Askelöf, CMO at the tech company Hypergene, which also publishes the podcast. Competitive Edge mixes perspectives and guests to find new angles on how we, as decision-makers, can be better equipped for the future.