Lära Från Lärda - En fackbok och en författare

#172 I kundens skor med Klas Hallberg

av Lära Från Lärda - En fackbok och en författare | Publicerades 5/24/2020

Boken heter “I kundens skor – Att skapa värde utifrån mottagarens perspektiv“” och gäst är författaren Klas Hallberg. Vi lever i en tid då utvärderingsmail från företag duggar tätt och resurser läggs på att mäta kundnöjdhet med insamlad data. Men i boken lyfts att de metoder som används inte räcker för att förstå vad som verkligen skapar värde. Den riktiga kundnöjdheten, den vi lägger på minnet, skulle närmast kunna beskrivas som “det där lilla extra”. Och det uppkommer inte från uträknade guidelines eller stränga ramverk, utan här gäller det att sätta sig i kundens skor för att bredda sitt perspektiv. I programmet pratar vi bl.a. om hur organisationer bör (och inte bör) arbeta med kundundersökningar. Vi pratar om hur enskilda anställda ofta är hjältar i kundbemötandet. Och vi pratar om varför mikro-risker är en nyckel i “det där lilla extra” som skapar kundvärde. Lyssna och få en kortversion av boken!  


See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

Om Podcasten

Sveriges största podcast om lärorika böcker! Varje avsnitt handlar om en ny fackbok och dess författare intervjuas av Fredrik Hillerborg. Tipsa gärna om böcker till fredrik@hillerb.org