#19 Att doktorera & ansikten i marknadsföring med Hanna Berg

Boken heter ”Faces of Marketing: Examining consumer responses to depictions of people in marketing” (avhandling) och gäst är författaren Hanna Berg, forskare på Handelshögskolan i Stockholm.Eftersom Hanna precis blivit färdig fil. doktor börjar vi samtalet med att prata om hur det går till att doktorera. Vi pratar sedan om hennes forskning och tittar närmre på hennes resultat. Hon har bl.a. sett att huvudlösa modeller har visat sig ha positiv effekt på kvinnors konsumtion, men att det hos män är annorlunda. Beskurna skyltdockor har också effekt på reaktionerna hos konsumenten.Support till showen http://supporter.acast.com/larafranlarda. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Podden som ger dig nyckelinsikter från aktuella och lärorika böcker. Få en summering av en ny fackbok och lyssna till författarnas egna tankar och reflektioner. Den snabbaste vägen att ta del av böckerna du inte hinner läsa. Intervjuare är Fredrik Hillerborg.Instagram: https://www.instagram.com/larafranlarda/Hemsida: https://larafranlarda.comSupport till showen http://supporter.acast.com/larafranlarda. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.