138. Redo att hantera sorg och kris? Del 2 - ett samtal med Anna-Karin Öjerskog om döden

Döden är för de flesta av oss ett svårt och obekvämt ämne. Få av oss har stor erfarenhet av att samtala med personer i sorg, eller av andra samtal som rör liv och död. I dagens avsnitt möter vi Anna-Karin som driver en podd om döden. På vår fråga om varför hon valt just detta ämne så svarar hon att det är vår plikt som ledare att vara förbereda inför det oväntade! I samtalet berör vi frågor om: - samtal om döden, hur och varför är det så svårt? - medarbetarens första dag på jobbet efter att en anhörig avlidit - hur kan dina värderingar genomsyra ditt sätt att hantera en kris =========================== Du kan boka en träff för en presentation av Ledarskapsarenan, ett personligt anpassat ledarskapsutvecklingsprogram som hjälper dig att träna på de färdigheter som vi samtalar om i podden. Berätta gärna om dina egna erfarenheter av ledarskap eller att boka en träff för att jobba med din utveckling. Maila oss på adressen Ledarskap@magnusochkim.se om du vill komma i kontakt med oss. ============================= Besök oss gärna på Facebook: Ledarskap med Magnus och Kim för att se material från avsnittet, dela det med dina vänner och bidra med kommentarer om ledarskap. Medverkande: Magnus Gnisterhed, Kim Karhu Tekniker: Niklas Axhede

Om Podcasten

I podden Ledarskap med Magnus och Kim delar ledarskapstränarna Magnus Gnisterhed och Kim Karhu med sig av strategier för hur du kan utvecklas och växa som ledare. Tillsammans med Magnus och Kim utmanas du på ett lättillgängligt sätt att nå dina uppsatta mål och skapa en hållbar väg till framgång genom en utveckling som börjar inuti. Du möter dina personliga ledarskapstränare som guidar dig på din resa mot ett framgångsrikt ledarskap! I poden får du också praktiska tips för hur du kan utvecklas inom kommunikation, feedback, konflikthantering, mål och målsättningar, ledarskapets psykologi, coachning (coaching), ledarskapsteorier, teamutveckling, stresshantering, time-management, chefskap, medarbetarutveckling, ansvarstagande, delegering, planering, konflikthantering och personlig utveckling.