103 Sammanfattning av LinkedIn 2020

I dagens avsnitt gör vi en sammanfattning över LinkedIn. 2003 startade LinkedIn och vi ska reflektera över vad som hänt under 2020. Under året har LinkedIn släppt en mängd nyheter. Börjar vi titta på på hösten så har LinkedIn släppt ett helt nytt gränssnitt. Dessutom är det LinkedIn live, stories och evenemang. Dessutom har antalet användare ökat till 722 miljoner. För Linda har det inneburit att hon sänder live varje fredag. Tittar hon på egna aktiviteter så är det främst live hon har satsat på.  För Tomas är det både live och event som gjort stor skillnad. Vi skapar också ett event när LinkedInpodden goes live.  LinkedIn har satsat mycket på event och utökat med flera funktioner.  Nya personer dyker upp och fler och fler börjar förstå vikten av att vara på LinkedIn.  Det är en trevlig tonalitet på LinkedIn och vi är generellt mer snälla.  En del är oroliga över att det blir ett nytt Facebook men det är även en del i LinkedIns utveckling.  Stories är ett bra sätt att träna på att bli mer bekväm framför kameran. Dessutom har LinkedIn satsat på arbetslösa. Flera gratis LinkedIn learning. Den gröna ringen ”open to work” och nu senast den lila ringen ”I´m hiring” . Fördjupa dig: https://smartbizz.se/tag/linkedin-nyheter/ 

Om Podcasten

LinkedInpodden är för dig som vill lära dig om LinkedIn. Då och då är det gäster med och fokus är att ge dig som lyssnar konkreta tips om LinkedIn. Linda Björck står bakom podden. Vill du vara gäst eller har tips på en gäst – kontakta mig!