156 Stories för företag

Stories har funnits ett tag men vi ser sällan att företag lägger upp stories på LinkedIn. Fördelen med stories är att det är ett snabbt och enkelt format.   Du måste vara relevant och intressant, skapa gärna engagemang i ditt innehåll. Utbilda gärna din målgrupp i stories. Användbara tips funkar väldigt bra – även i stories.   Linda tänker på behind the scenes, unboxing och enkla tips. Har du ett evenemang kan du lägga en länk till det specifika evenemanget. Håll dig kort och vill du säga flera saker – gör flera. Du har 20 sekunder på dig med en video.   I stället för att ha för mycket text eller innehåll, lägg upp flera!   Dock finns det en, eller två nackdelar och det är att det inte går att interagera med ett företags stories och tyvärr försvinner även statistiken efter 24 timmar.   Vi uppmanar dig – våga testa stories!   Fördjupa dig här: https://smartbizz.se/6-tips-for-att-lyckas-med-stories-pa-linkedin-som-foretag/   Här hittar du LinkedInpodden: Börja prenumerera på podden redan nu: Spotify Podcaster Följ LinkedInpodden i sociala medier Facebookgruppen Instagram Youtube Följ gärna Linda Björck och Tomas Tränkner på LinkedIn samt prenumerera på nyhetsbrevet. Vill du sponsra oss?
Ta kontakt med Linda eller Tomas! Ge oss feedback! Vad ska vi prata om framöver?
Kommentera här nedanför och om du gillade avsnittet, ge oss en kort rekommendation!

Om Podcasten

LinkedInpodden är för dig som vill lära dig om LinkedIn. Då och då är det gäster med och fokus är att ge dig som lyssnar konkreta tips om LinkedIn. Linda Björck står bakom podden. Vill du vara gäst eller har tips på en gäst – kontakta mig!