S3:E38 Frans Fransson, författare till ”Hållbar sponsring”

Frans Fransson är idag seniorkonsult på Rättighetsbyrån. Han har arbetat med sponsring och marknadsföring sedan 2005 och har arbetat med kompetensutveckling, sponsoranalyser och aktivering av sponsorskap. Dessutom har Frans drivit yrkeshögskoleutbildningen Sports Marketing och är en av författarna till boken Hållbar sponsring som gavs ut 2018.   I det här avsnittet avhandlar vi: - Hur attraktiv svensk tennis är på sponsringsmarknaden idag?  - Är det svårare att knyta partners till sig idag under tuffa ekonomiska tider än tidigare?  - Vilka skillnader det finns för föreningar, akademier, förbund samt individuella spelare i arbetet för att attrahera partners?  - Hur föreningar bör tänka i sin approach till sponsorer  - Skillnader på sponsorer och partners  - Ifall pengar man söker ska vara tydligt riktade  - Vilka bitar Frans tycker tennisen kan lyfta fram ännu mer för att attrahera partners  Tack till alla ni som stöttar den här podden! Vill du också ha chansen att ställa egna frågor till gästerna? Gör det genom att bli Patreon eller Swish-supporter: https://linuspabaslinjen.com/om-linus-pa-baslinjen/

Om Podcasten

Linus på baslinjen är en intervjupodd med fokus på svensk tennis. Gästen, eller gästerna, diskuterar olika ämnen kopplade till dennes expertområden. Besök http://www.baslinjen.com för allt om svensk och nordisk tennis. Där hittar ni fler reportage, krönikor intervjuer och videos. Kontakta mig gör man bäst via linus@baslinjen.com Uppskattar ni podden så rekommenderar jag Baslinjen och att bli prenumerant där, så stöttar ni dels den här poddens fortlevnad och utveckling samt kan ta del av allt innehåll på Baslinjen.com