#7. Visibilitet i försörjningskedjan
Att göra varor och information tillgänglig och synlig i försörjningskedjan är nödvändigt för att vara effektiv och leverera hög servicegrad. Visibilitet handlar bland annat om att kunna se och följa en artikels förflyttning i försörjningskedjan - från råvara till slutkund. Men den verkligt vitala visibiliteten handlar om att dela med sig av den affärskritiska information som behövs för att optimera och effektivisera kedjan. Under samtalet om visibilitet diskuteras utmaningar och framgångsfaktorer för att åstadkomma hög visibilitet i supply chain. Lyssna till Fredrik Stahre, forskare vid Linköpings universitet och expert på supply chain integration, Christer Cedervall, Director Logistics & Demand Chain SKF, Olof Jonsson, logistikchef MQ och Petra Björkeson, affärsutvecklare PostNord. Samtalet leds av Stefan Karlöf, chefredaktör för tidningen Supply Chain Effect. Avsnittet är producerat av Markus Trautmann, PostNord i samarbete med produktionsbolaget Filt och Stefan Karlöf, Supply Chain Effect.