#8. Kundinsikt för att skapa rätt logistiklösningar

Att analysera och förstå sina kunders drivkrafter, attityder och beteenden – kundinsikt – är vitalt i dagens konkurrensutsatta affärsliv. Med hjälp av både kvalitativa och kvantitativa metoder kan du skapa en djup förståelse för dina kunders situation och behov och utveckla de logistiklösningar som kunden behöver. Vid rundabordssamtalet om Kundinsikt diskuteras utmaningar och framgångsfaktorer för att skapa Kundinsikt. Medverkande under samtalet är Malin Sundström, konsumentforskare från Högskolan i Borås, Jenny Vesterlund, logistikchef e-handel Kicks, Kalle Jonsson, logistikchef Telia Sverige och Mats Lindgren, director consulting på PostNord Insight. Samtalet leds av Stefan Karlöf, chefredaktör för tidningen Supply Chain Effect. Avsnittet är producerat av Markus Trautmann, PostNord i samarbete med produktionsbolaget Filt och Stefan Karlöf, Supply Chain Effect.

Om Podcasten

Samtal med logistiken i fokus. Hör de senaste trenderna inom logistik, supply chain och varuförsörjning. I varje avsnitt djupdyker vi i olika intressanta ämnen tillsammans med namnkunniga personer med lång erfarenhet av logistik och supply chain. Podcasten är producerad av Stefan Karlöf, chefredaktör Supply Chain Effect och Jan Jakobsson, PostNord.