Avsnitt 19: ”Kliver Amazon in måste de svenska kedjorna lyfta rejält”

I avsnitt 19 pratas det bokhandel, reklam och gym i sportkedjorna. Eller var det sportkedjor som satsar på gym?

Glädjande besked för bokhandeln! Den nya försäljningsstatistiken visar att försäljningen ökar. Bara barn- och ungdomslitteraturen har ökat med tolv procent under årets första fyra månader. Är det möjligen en Pisa-effekt?

En färsk undersökning kartlägger konsumenternas attityder till reklam. Detta är något som får våra pod-pratare att fundera över sin egen inställning till reklam och hur butiksreklamen kommer att utvecklas i framtiden.
 
Hur ska sporthandeln utveckla sina koncept och vända negativa trender? En lösning kan vara att kedjorna köper upp gymkedjor. Eller varför inte gym i butik?

Veckans gäster: Mikael Sydner och Daniel Norman.

Om Podcasten

Markets podcast bjuder in aktuella personer från detaljhandeln för att diskutera stora och små frågor. En lagom uppdatering på väg till jobbet eller under löprundan. Värdar: Mikael Sydner och David Jansson. Har du synpunkter? Hör gärna av dig till oss!En podcast från Bonnier News. redaktionen@market.se