#45: Clara Roslunds 4 K:n - Ett fantastiskt avsnitt om Tillväxtstrategier

Vi är smickrade att Clara Roslund ville besöka studion igen! I detta avsnitt berättar Clara om sin intressanta modell för Tillväxtstrategi och vikten att konkretisera detta. Vi inleder med en recap på Claras varumärkesmodell BAM (Brand Action Model) och hur hon arbetat med den under det gångna året. Clara berättar hur hon hjälpt bolag att jobba systematiskt och strukturerat med varumärken och få dessa definierade, speciellt kopplat till köpbeteende och kundupplevelser med långsiktigt perspektiv. Nu 2022 pratar vi om Tillväxtstrategier, vilka Clara i mångt och mycket anser är antitesen till det nya  mycket agila beteendet man annars ser i bolag: Varför måste strategier vara linjära och gammaldags?  Clara tar oss vidare igenom hennes fyra övergripande och avgörande frågor, eller som hon uttrycker det: de fyra K:na (ej att förväxla med Kotlers P:n). Detta och mycket mer är frågor vi diskuterar i detta spännande avsnitt. Läs- och lyssningstips avhandlas i vanlig ordning i slutet av programmet – mycket nytta och nöje!

Om Podcasten

Häng med på guidad tur – i sällskap av en ny gäst varje avsnitt pratar Magnus och Rikard om marknadsföring, marknadsundersökningar, analys och försäljning. Nytt avsnitt varannan fredag. Häng med! Eller inte. Gör som du vill :)