Att tänka utanför RAMarna - Staffan Hultén guidar oss i media- och reklammätningar

Den digitala revolutionen har under de senaste decennierna förändrat hela bilden av medielandskapet och hur man når sin målgrupp. Det har också inneburit stora förändringar i hur man kan följa upp effekterna av sin reklam och marknadsföring. En som sett förändringen från första parkett är Staffan Hultén som startade reklam- och mediaanalysföretaget RAM Research and Analysis of Media i just den där brytningstiden mellan det gamla och det nya för 20 år sedan. I dagens avsnitt berättar Staffan om resan med RAM och den ständiga förändringsprocess företaget tvingats ha som strategi för att hålla jämna steg med utvecklingen. Han delar också med sig av insikter kring hur man mäter annonsering både i analoga och digitala kanaler. Och vet du vad? Vi kör lite musik- och boktips i slutet också ;) Mycket nöje!

Om Podcasten

Häng med på guidad tur – i sällskap av en ny gäst varje avsnitt pratar Magnus och Rikard om marknadsföring, marknadsundersökningar, analys och försäljning. Nytt avsnitt varannan fredag. Häng med! Eller inte. Gör som du vill :)