#30: Butiken är en del i mediemixen - Peter Scherr från Popup Agency guidar oss mot framtidens retail

I takt med att e-handel och globalisering tar allt större plats i marknadsekonomin har det som kommit att kallas ”butiksdöden” lett till ett ökat antal tomma affärslokaler och köpcenter. Men måste hotet mot klassisk handel betyda att köpcenter, butiker och det fysiska mötet förpassas till historiens sophög? Nej, absolut inte säger Peter Scherr, CXO på Popup Agency. ”Det sveper en vind av förnyelse över marknaden. Synen på butiken som bara en säljkanal får mer och mer ge vika för en syn där butiken, eller lokalen, är en mötesplats med kunderna”, säger han. I dagens avsnitt berättar Peter hur Popup Agency hjälper varumärken att engagera och interagera med kunderna – ofta i en symbios mellan det fysiska och digitala – och ger oss en inblick i hur framtidens retail kommer att se ut. Musik och böcker avslutar även detta avsnitt :) Mycket nöje!

Om Podcasten

Häng med på guidad tur – i sällskap av en ny gäst varje avsnitt pratar Magnus och Rikard om marknadsföring, marknadsundersökningar, analys och försäljning. Nytt avsnitt varannan fredag. Häng med! Eller inte. Gör som du vill :)