#25: Ett avsnitt fullpackat med känsla – Fredrik Wallner guidar oss i hur man mäter emotioner

Känslor är bara ett annat sätt att tänka. Båda sätten hjälper oss att behandla information men känslor är mycket snabbare. Det är kärnan i Nobelprisvinnaren, Daniel Kahnemans banbrytande arbete. Och betydelsen av känslor är inte bara av akademiskt intresse utan central för att kommunikation och reklam ska ha effekt. Förenklat kan man säga att något som skapar känslor – oavsett om de är positiva eller negativa – uppmärksammas och sprids mer. Men hur mäter man det?  I dagens avsnitt gästas vi av Fredrik Wallner från Moodscore som utvecklat en produkt för just detta - att mäta önskvärda känslolägen och sätta värden på den emotionella styrkan i all form av marknadskommunikation.  Och vet du vad?! Vi pratade skivor och musik i slutet av avsnittet :) Mycket nöje!

Om Podcasten

Häng med på guidad tur – i sällskap av en ny gäst varje avsnitt pratar Magnus och Rikard om marknadsföring, marknadsundersökningar, analys och försäljning. Nytt avsnitt varannan fredag. Häng med! Eller inte. Gör som du vill :)