#37: Fönster mot TV-världen med Magnus Anshelm från MMS

Tittar någon verkligen på linjär-TV nuförtiden? Var det rentav bättre på Hylands tid? Hur i hela friden mäter man hur folk tittar på rörlig media i dagens fragmenterade TV-värld? För att reda ut detta fick vi besök i poddstudion av Magnus Anshelm, som vid sidan av att vara Nestor i mediebranschen också är VD på MMS (Mediamätning i Skandinavien AB - https://mms.se/). Magnus delar frikostigt med sig av erfarenheter och kunskap, dels om hur mediebranschen utvecklats de senaste 30 åren och dels om hur man mäter media och varför. Vi tar avstamp i 80-talets forskarvärld på Göteborgs Universitet och når via en inblick i mediebyråvärlden fram till undersökningsbranschen, MMS och MMS Akademi 2021!  Och jajamän, vi hann med att prata både böcker och musik slutet av avsnittet också. Mycket nöje!

Om Podcasten

Häng med på guidad tur – i sällskap av en ny gäst varje avsnitt pratar Magnus och Rikard om marknadsföring, marknadsundersökningar, analys och försäljning. Nytt avsnitt varannan fredag. Häng med! Eller inte. Gör som du vill :)