#29: Mixed Methods - lösningen på framtidens insiktsarbete? Martin Düring från Antrop guidar oss genom både fördelarna och utmaningarna.
Kundinsikter kan vara en ovärderlig resurs och hjälpa till att identifiera och definiera vilket arbete som faktiskt behöver göras och under vilka förutsättningar. Samtidigt är världen komplex och resultatet av undersökningar påverkas i allra högsta grad av den metod man väljer för att samla in informationen. Därför är det först när man gifter samman och kombinerar olika metoder och datakällor som den verkliga magin uppstår. Det menar Martin Düring på Antrop som idag gästar oss i podden och guidar oss genom det som av en del kallats "lösningen på framtidens insiktsarbete", nämligen Mixed Methods eller Integrated Insights. Martin delar generöst med sig av sin erfarenhet, lotsar oss pedagogiskt genom dataskärgården och förklarar tålmodigt hur man arbeta med en väl avvägd mix av olika datakällor och metoder för att få djupare insikter om kundernas behov. Ja, det var så intressant att vi var tvungna att hålla på i över en timma för att hinna med lite bok- och skivtips också. Mycket nöje!