On-demand marknadsföring - Niklas Gustavsson guidar oss i Marketing Automation

Inom marknadsföring har ökat fokus på Marketing Automation definitivt varit en av de tydligaste trenderna under senare år. Det är en viktig del i digital marknadsföring som låter företag skicka rätt budskap, till rätt person, vid rätt tillfälle. I alla fall i teorin. Men hur gör man för att omsätta det i praktiken? Ja, vi vet inte. Så vi passade frågan vidare till Niklas Gustavsson som jobbar som konsult på Mindwile där han hjälper företag att lyckas med just Marketing Automation. Niklas undervisar dessutom i ämnet på IHM Business School och har nyligen utkommit med boken On demand marknadsföring. I dagens avsnitt delar Niklas generöst med sig av sin erfarenhet, guidar oss pedagogiskt genom teknikdjungeln och förklarar tålmodigt grundläggande metoder för att arbeta med Marketing Automation. Här finns guldkorn att hämta både för den som vill börja, och för den som vill utveckla, sitt arbete inom området. Musik- och boktips i slutet? Given böj!

Om Podcasten

Häng med på guidad tur – i sällskap av en ny gäst varje avsnitt pratar Magnus och Rikard om marknadsföring, marknadsundersökningar, analys och försäljning. Nytt avsnitt varannan fredag. Häng med! Eller inte. Gör som du vill :)