Så lyckas ni med PR och kommunikation - Malin Severin, VD Prime Weber Shandwick

Den som vet mest kommer att kommunicera bäst! Citatet summerar bra den filosofi som Malin Severin, VD Prime Weber Shandwick, för fram som receptet bakom framgångsrik PR och kommunikation. Tillsammans med Erik Modig diskuterar Malin vikten av ordentlig omvärldsanalys samt intern buy-in från alla stakeholders för att lyckas skapa kommunikation som når ut och påverkar kunder och samhället. Här får ni tips för hur ni lyckas få den uppmärksamhet som ni förtjänar.    Om gästen:  Malin Severin har varit på VD-stolen hos Prime Weber Shandwick i ett år men startade sin resa med Prime och United Minds för över tio år sen. Malin har därmed lång erfarenhet från marknadskommunikation, förändringskommunikation och strategiarbete och har vunnit priser i bland annat Cannes Lions. Hon spelade en viktig roll i utvecklingen av United Minds, vilket speglar hennes syn att kommunikation grundar sig på ordentlig analys och insikter.   Mer om Prime Weber Shandwick:  https://primewebershandwick.com/

Om Podcasten

Erik Modig söker svaret på hur du uppnår högsta möjliga effekt och effektivitet med dina marknadsföringsinvesteringar. I första säsongen möter Erik tio VD:ar på olika marknadsföringsbyråer för att mjölka dem på deras bästa tips för hur man lyckas med deras specifika typ av marknadsföring. Gästerna går igenom hur du lyckas med reklam, PR, digitalt, automation, sponsring, growth, media, upplevelser, personalisering, varumärke och annat som bidrar till tillväxt på kort och lång sikt. Lär dig hur du får ut det mesta möjliga från alla olika typer av byråer. Podcasten är för dig i ledningsgrupp som vill lära dig mer om området, eller för dig som är chef/har chefsambitioner inom marknadsföring.