I huvudet på en influencerentreprenör

Inom 3-5 år kommer allt vara social, menar Mose Haregot, vd och grundare av Society Icon och även gäst i episod 8 av marknadsföringspodden Martin snöar in. Och om inte branschen hakar på kommer det få konsekvenser. Vidare trycker han på att varumärken består av de personer som uppskattar dem. Om dessa varumärken kan utvecklas och växa på ett genuint sätt tillsammans med kreativa och trovärdiga influencers är det en annonsörs drömscenario, hävdar Mose. Men vilken valuta ska man då jobba med vid influencersamarbeten? Vad är viktigast att tänka på för en marknadschef? Hur skapar man räckvidd? Och när blir det helt enkelt för mycket?Lyssna till Mose Haregot och Martin Hugossons lättsamma samtal i Martin Snöar in! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Hej och välkommen till Martin snöar in! Det här är intervjupodden som går på djupet om marknadsföring. Värd är Martin Hugosson, VD på GroupM i Sverige, som jobbat med marknadsföring på olika sätt i många år, men som känner att det finns mycket kvar att lära. I podden snöar han med episodens gäst in på custom algorithms, lyftstudier, location marketing och annat nördigt och spännande som en marknadschef bör ha koll på. Oftast träffar han en vass specialist, men ibland också en generalist eller en forskare! Först ut är Johanna Sahlman, Head of Halebop GTM. Hoppas du vill lyssna! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.