I huvudet på Mad Mats

Marknadschefer är lata och korkade! Det hävdar Mats Georgson, även han marknadschef och också lektor i marknads- och kommunikationsvetenskap, krönikör och föreläsare, i GroupM-podden Martin snöar in. Han menar dessutom att det inte finns något som helst egenvärde i att som marknadschef vara intresserad av reklam. Och så ger han en rejäl känga till företagsledare som tvingar mellanchefer att förhålla sig till på tok för många KPI:er.

 

Välkommen till episod 2 av Martin snöar in, intervjupodden om marknadsföring som du som marknadschef förhoppningsvis kan uppskatta även om ditt skrå i detta avsnitt får lite oväntat mycket stryk av gästen.


 

 



See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

Om Podcasten

Hej och välkommen till Martin snöar in! Det här är intervjupodden som går på djupet om marknadsföring. Värd är Martin Hugosson, VD på GroupM i Sverige, som jobbat med marknadsföring på olika sätt i många år, men som känner att det finns mycket kvar att lära. I podden snöar han med episodens gäst in på custom algorithms, lyftstudier, location marketing och annat nördigt och spännande som en marknadschef bör ha koll på. Oftast träffar han en vass specialist, men ibland också en generalist eller en forskare! Först ut är Johanna Sahlman, Head of Halebop GTM. Hoppas du vill lyssna! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.