Allt om Viaplays hemliga USA-satsning, nya medieaffärer och kvinnliga högerinfluencers

Mediepodden avslöjar att Viaplay inte verkar ha skrotat sin USA-satsning utan lanserar nu nya projekt på den amerikanska marknaden under namnet Viaplay. Och det gör man med en svensk storserie. Vi pratar även om NWT, Polaris och Schibsteds olika affärer med varandra, om att Sveriges Radio backar efter Mediepoddens kritik (?) och om hur högerns influencers försöker nå den kvinnliga målgruppen med Hollywood-kändisar. Dessutom får vi en rapport från ett EFN-tätt Riche och ett lite glesare Almedalen. Med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom. Stötta oss på patreon.com/mediepodden

Om Podcasten

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.