Avsnitt 103: Kartläggning av nyhetspoddar i Sverige och världen - Wahlgren gör reklam trots SVT-medverkan - Klassklyftorna i svenska sociala medier

Pernilla Wahlgren spelar en av årets huvudroller i den SVT:s julkalender, hon gör det samtidigt som hon gör reklam för företag i sina egna sociala kanaler. Något som SVT vanligtvis förbjuder. Vi ringer upp ansvarig utgivare för att fråga om de ändrat sin policy - eller om det är ett regelbrott.

Reuters institute har släppt en ny rapport om poddlandskapet - och Sverige ingår i rapporten. Olle har djupdykt i rapporten och plockat fram de mest intressanta delarna.

Och så skär vi datan från Svenskarna och internet på nya sätt. Vi hittar en trend i att de rika i Sverige är mest aktiva på sociala medier - till och med på Flashback.

Med Olle Lidbom och Emanuel Karlsten.

patreon.com/mediepodden

Om Podcasten

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.