Avsnitt 108: Allt om Tiktok - Så mycket fick Bonnier för korsord - Splays lite värt för Nent

Vi gör den stora genomgången av Tiktok! Emanuel listar de största svenskarna på Tiktok, vilka de är och hur de har växt sedan de lämnade integrerades från Musical.ly. Olle analyserar skillnaden mellan de båda plattformarna, affärsmodellen och ägandet. Vad betyder det att Kina äger den sociala app som just nu växer mest i världen?
Vi analyserar också vad Nents försäljning av SplayOne signalerar - hur är det med värdet för de stora influencernätverken?
Till sist blir det en avstickare kring vad en korsordstidning egentligen är värd. Olle har tillsammans med en lyssnare hittat siffror som avslöjat vad Bonnier har fått för sina korsordstidningar. 
 
Med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom
Stöd oss på Patreon.com/mediepodden eller mediepodden.se/stod-mediepodden/

Om Podcasten

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.