Avsnitt 182: Svenska medier storsatsar på Tiktok - och det lönar sig

Allt fler svenska mediehus har börjat använda Tiktok som en kanal för att nå nya målgrupper. Det senaste åren har antalet svenska medier på Tiktok gått från noll till närmare sextio stycken. Publiken ökar och engagemanget likaså. Vi pratar med Martin Ekelund på TV4 som på mindre än ett år byggt upp en av Sveriges största medievarumärken på Tiktok. Han berättar om hur de arbetar, syftet och om hur målgruppen ser ut. Vi har även en färsk topplista över svenska mediehus på Tiktok som vi presenterar och analyserar. Dessutom funderar vi kring Youtubes mycket bryska hantering av Pontus Rasmusson - en affär som i veckan tog en ny vändning. Med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom. Stötta oss gärna på patreon.com/mediepodden  

Om Podcasten

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.