Avsnitt 183: allt om årets digitala makthavare - från Emil Henrohn och Sverigedemokraterna till The Typical Jag och Nocco

Årets Maktbarometern är ute och Mediepodden analyserar hur makten fördelar sig mellan profiler på Facebook, Youtube, Instagram, Twiitter och Instagram. Sverigedemokraterna befäster sin makt, Marcus Oscarsson tappar räckvidd (men tjänar mer pengar). Dessutom imponeras vi över Aftonbladet och Expressen framgångsrika satsning på Tiktok och försöker förklara hur Noccos framgångar hänger ihop med det svenska valresultatet.  Och hur påverkar den sneda könsfördelningen på Maktbarometern vilka frågor och uppfattningar som formas? Med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom. Stötta oss på patreon.com/mediepodden och ge oss gärna ett fint betyg i din favoritpoddapp.

Om Podcasten

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.