Avsnitt 220: Musikbranschen har AI-feber och svensk poddbransch i kris

Musikbranschen våndas över hur AI håller på att förändra musikbranschen och artistlivet. Vi går igenom de senaste turerna kring Grimes, Drake, The Weeknd och Youtube. Vad betyder det för mediebranschen i allmänhet? Dessutom pratar vi om poddbranschen som tycks stå inför en kris där alla trampar på bromsen. Och om chefskarusellerna mellan SvD och SVT, och männen som väljer AI framför toppjobben. Till sist funderar vi över Stampens feltajmade lyxresa för de 100 (!) säljarna. Med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom. Stötta oss på patreon.com/mediepodden

Om Podcasten

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.