Avsnitt 36: Så bygger du starka varumärken för att bli attraktiv för marknaden, personal och samhälle.

För företag på landsbygden kan det vara avgörande att jobba med varumärke och employer branding för att attrahera och behålla talanger i konkurrensen om arbetskraften. Men hur gör man då? Hur ska man tänka för att bygga det där starka varumärket både internt och externt? Vilka kanaler ska man välja att synas på? - Tjata, tjata, tjata. Välj tre budskap som ni alltid återkommer till, det rådet ger Amanda Andersson, affärsutvecklingschef på Hushållningssällskapet samt delägare i Brokagärde Ekogård. I det här avsnittet pratar vi också om image och employer branding samt ger konkreta förslag på hur man kan använda detta både internt och externt.  Programledare är Hulda Wirsén och Ove Karlsson, Länsstyrelsen i Norrbotten. 

Om Podcasten

Nära Mat podden - Företagslyftet lägger fokus på strategisk företagsledning. Podden bjuder på samtal med drivna producenter, kreativa entreprenörer och spännande landsbygdsföretagare i norr. Vi vill inspirera fler att ta klivet in i livsmedelsbranschen samt att lyfta goda exempel på landsbygdsföretag som vill dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter kring företagsledning. Podden är en del i arbetet med Norrbottens livsmedelsstrategi Nära Mat. Programledare är Hulda Wirsén, samordnare för Nära Mat på Länsstyrelsen i Norrbotten. Producent och tekniker är journalisten Malin Winberg.