148: Varning! Skriv inte ett nyhetsbrev till, innan du lyssnat på det här avsnittet!

Har du ett nyhetsbrev? Vad bra! Det kan utgöra skillnaden mellan ett blomstrande företag och konkurs. Det vill säga OM någon läser det... Så här är det. Ämnesraden (rubriken) är det första du ser när du kollar in din e-post. Det är den som ska locka dig till läsning. Men i snitt är det bara 21 % som ens blir öppnade. Ett av Marie Hagbergs senaste nyhetsbrev hade dock en hisnande öppningsgrad på 69,5 % och nu vill hon hjälpa dig att få fler som öppnar. Därför bör du lyssna på det här avsnittet. Om du ändå tycker att det verkar svårt att komma på rubriker och ämnesrader efter lyssning, är du varmt välkommen att anlita henne. Skicka bara ett e-brev till marie@hjalpenjournalist.nu för en offertförfrågan. Varmt välkommen att höra av dig!   Relaterade avsnitt: 4: En mailinglista är en stor, orättvis fördel! Har du en? 46: Samla e-postadresser! Så här gör du, 14 tips. 63: Konsten att skriva säljbrev!     Vill du stötta Nätverkspodden? Trevligt! Då finns det olika alternativ: Sponsra ett avsnittDu kan sponsra ett helt avsnitt av Nätverkspodden och då själv prata nätverkande, PR eller marknadsföring. Hör av dig till marie@hjalpenjournalist.nu för en offert eller ring 0761-627 433. SwishaSwisha valfri summa (10 kronor är också ett bidrag!) till 0761-627 433. Prenumerera via iTunes/recenseraVi skulle också bli glada om du vill prenumerera på Nätverkspodden via iTunes och förstås skriva en recension när du ändå är där!  PrenumereraEtt väldigt sporadiskt nyhetsbrev om Nätverkspodden kan du få om du skriver upp ditt namn och bästa e-postadress --->här

Om Podcasten

Nätverkspodden. Om nätverkande, PR och marknadsföring med Nina Jansdotter och Marie Hagberg.