Lyckliga kunder är de bästa marknadsförarna!

Lyckliga kunder är de bästa marknadsförarna! Om du gör exakt samma saker som alla andra, kommer du att få exakt samma resultat som alla andra. Istället ska du ge kunden sådana upplevelser att hon vill berätta för alla hon känner om dem!När Jesse Cole tog över baseboll-laget The Savannah Bananas, sålde de inga biljetter. Så han insåg att de måste göra allt helt annorlunda. Han insåg att de måste övertyga även de som inte ville se en basebollmatch, att de borde komma och se The Savannah Bananas. Så Cole med kollegor tänkte igenom hela kundupplevelsen. De lät sina spelare lära sig dansa. De tog bort allt som inte satte fansen i första rummet. Och såg till att inträdesbiljetterna inkluderade precis allt.Nuförtiden går det inte ens att få biljetter till The Savannah Bananas, såvida du inte ställer dig på en lång väntelista. Och Jesse Cole själv åker världen runt (i en bananfärgad, dvs gul, smoking) för att hjälpa företag att skapa fantastiska kundupplevelser. För att lyssna på originalavsnittet, gå in på: Smart Passive Income med Pat Flynn

Om Podcasten

Nätverkspodden. Om nätverkande, PR och marknadsföring med Nina Jansdotter och Marie Hagberg.