14. Så tar du ditt D2C varumärke in i USA, med Domantas Zilinskas (ENG)

I veckans avsnitt av Noll till 100, som är på engelska, pratar vi om något som blir relevant för nästan alla D2C varumärken någon gång under deras resa; hur man går tillväga när man tar sig in i USA. Vi diskuterar tillsammans med vår gäst Domantas Zilinskas som gjort denna resa både med sitt egna varumärke och som konsult åt andra snabbväxande bolag.1.00 min - Introducerar Domantas Zilinskas.6.59 min - Domantas resa när han grundade Sleekier Hårvård10.50 min - Problem to solution och att skapa bra creatives.13.27 min - Varför ska man, som svenskt D2C varumärke, välja att gå in i USA?17.41 min - Vad behöver man ha på plats innan man tar sig in i USA, och när är man redo?23.47 min - Hur ska man tänka kring frakt. 25.40 min - Klarna vs Afterpay & betalmetoder27.40 min - Vi pratar om USAs mindset 28.36 min - Bundles och att det är vanligare att köpa större mängder i USA.33.17 min - Om att starta upp bolag / inc i USA, behöver man det?39.00 min - Skillnader mellan marknaden i USA och Europa. 42.17 min - Att matcha sina produkter med de olika staterna. 45.30 min - Hur ska man tänka kring prissättning?48.10 min - Om att förändra sin core identitet och gömma eller tydliggöra sitt ursprung när man går in i en ny marknad.53.10 min - Hur ska ett D2C tänka kring Amazon och andra säljkanaler?59. 30 min - Om att ta in produkter i fysiska butiker och varuhus. 1.04.0 min - Om Domantas skulle starta ett nytt D2C varumärke idag - hur skulle han gå till väga?1.10.30 min - Våra sista tips för att skala upp verksamheten mot USA Här hittar du Fedja & Jacob:Fedja Porobic: https://se.linkedin.com/in/porobic Jacob Wibom: https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/Dagens gäst Domantas Zilinskas: https://www.linkedin.com/in/domantas-zilinskas/  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Noll till 100 är podcasten som tar dig bakom kulisserna och visar hur man tar ett e-handelsbolag från ide till över 100 miljoner kronor i LÖNSAM omsättning.Fedja är grundare av tillväxtbyrån Porobic Group och har investerat i flera framgångsrika e-handelsföretag så som Under Your Skin, Mockberg, Västerbottensåpa och ZacZess. Jacob har tillbringat ett årtionde som managementkonsult varav de sista tre åren i New York. Han har också medgrundat Juniper samt sitter i Layereds Advisory Board utöver att vara senior partner på Porobic Group.Tillsammans kommer vi ta oss igenom allt som krävs för att bygga ett bolag: Finansiering, produktutveckling, hållbarhetssatsningar, varumärkesbyggande, marknadsföring, organisationsbygge och allt däremellan.Samt diskutera dagsfärska utvecklingar i e-handelsbranschen och ge vårt perspektiv på varför vissa brands växer i raketfart och andra går i konkurs eller helt står stilla.Vi kommer också bjuda in några av de smartaste personerna i branschen som vi tror kan ge dig de mest konkreta taktikerna och strategierna för att växa ditt bolag.Följ podcasten, glöm inte att ge oss 5 stjärnor och tveka inte att höra av dig om du har någon konstruktiv feedback.Du når oss enklast på Linkedin:Fedja: https://www.linkedin.com/in/porobic/Jacob: https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/Och vill du höra mer från oss så skriver vi nyhetsbrev som du hittar här:Fedja: https://www.fedjaporobic.com/ - I huvudet på en Growth HackerJacob: bit.ly/thegrowthnewsletterbyjacob - The Growth NewsletterPodden presenteras av Porobic Group - The Growth Company for D2C Hypergrowth Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.