21. Maxa konverteringsgraden för ökad lönsamhet

I veckans avsnitt av Noll till 100 pratar vi om CRO och specifikt vad det finns för bra knep att ta till för att förbättra konverteringen på ett varumärkes hemsida. Veckans avsnitt blir en case study av varumärket Astrid Wild.1.35 min - Presenterar dagens ämne; konverteringsoptimering.3.00 min - Statistik signifikans. 5.28 min - Kundens upplevelse av en hemsida i kronologisk ordning.6:50 min - Hur du optimerar startsidan.10.35 min - Case Study: Astrid Wild.13.50 min - Social proof och tillit, den största anledningen till att hemsidor ökar konvertering.15.00 min - Repetera och var övertydlig.19.00 min - Två faktorer som förbättrar konverteringsgraden.21.35 min - Startsidans uppgift.23.30 min - Hur ska man anpassa produktnamnen?27.15 min - Story om grundarna - skapar emotionell koppling.29.32 min - Kundbetyg och recensioner.31.30 min - Meny och navigation.35.18 min - Shopify sök.38.00 min - Hur du optimerar kategorisidan.41.10 min - Bilderna ger känslan för varumärket. 45.05 min - Hur du optimerar kategorisidan.41.40 min - Jacobs law.52.18 min - Vad man kan lägga till på produktsidorna.53.40 min - Hållbarhetsarbete.55.36 min - Hur du optimerar check out.Här hittar du Fedja & Jacob:https://se.linkedin.com/in/porobic https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/ Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Noll till 100 är podcasten som tar dig bakom kulisserna och visar hur man tar ett e-handelsbolag från ide till över 100 miljoner kronor i LÖNSAM omsättning.Fedja är grundare av tillväxtbyrån Porobic Group och har investerat i flera framgångsrika e-handelsföretag så som Under Your Skin, Mockberg, Västerbottensåpa och ZacZess. Jacob har tillbringat ett årtionde som managementkonsult varav de sista tre åren i New York. Han har också medgrundat Juniper samt sitter i Layereds Advisory Board utöver att vara senior partner på Porobic Group.Tillsammans kommer vi ta oss igenom allt som krävs för att bygga ett bolag: Finansiering, produktutveckling, hållbarhetssatsningar, varumärkesbyggande, marknadsföring, organisationsbygge och allt däremellan.Samt diskutera dagsfärska utvecklingar i e-handelsbranschen och ge vårt perspektiv på varför vissa brands växer i raketfart och andra går i konkurs eller helt står stilla.Vi kommer också bjuda in några av de smartaste personerna i branschen som vi tror kan ge dig de mest konkreta taktikerna och strategierna för att växa ditt bolag.Följ podcasten, glöm inte att ge oss 5 stjärnor och tveka inte att höra av dig om du har någon konstruktiv feedback.Du når oss enklast på Linkedin:Fedja: https://www.linkedin.com/in/porobic/Jacob: https://www.linkedin.com/in/jacobwibomwesterberg/Och vill du höra mer från oss så skriver vi nyhetsbrev som du hittar här:Fedja: https://www.fedjaporobic.com/ - I huvudet på en Growth HackerJacob: bit.ly/thegrowthnewsletterbyjacob - The Growth NewsletterPodden presenteras av Porobic Group - The Growth Company for D2C Hypergrowth Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.