#9 – Den stora paradoxen (kort)
Skulle nya effektiva beteenden kopplade mot tex inköp eller marknadskommunikation hända om vi inte internt löpande pratade/ utvärderade ämnet inom en inköps-/marknadsorganisation? Förmodligen inte! I vilket fall skulle det inte bli så bra som det skulle kunna bli. Hur kommer det sig då att vi förväntar oss att ledarskap ska sätta sig i en organisation fast chefer överlag inte kan prata om ledarskap på en meta-nivå!? Här ligger en märklig paradox som jag har förmånen att få reflektera kring tillsammans med min förebild Bengt Savén…Enjoy!Med #nytttänk vill jag med mycket hjärta och hjärna påverka organisationer till ett bättre ledarskap via 10st avsnitt/ säsong. Stort tack Mindset/ Promote/ Induction för att ni får detta samtal att hända...//Per FalkBengts bok: https://www.nok.se/titlar/akademisk-psykologi/bygga-ledarskap/http://www.linkedin.com/company/nytttankper@nytttank.sewww.mindset.sehttps://promoteint.com/sv/https://inductionint.se/ Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.