Orlic &

1. David Sandström & Haisam Mohammed om när reklam blir populärkultur

av Orlic & | Publicerades 3/22/2019

Hur ser maktbalansen ut mellan ett företag med enorm budget och en artist med enorm publik? Hur ska kreatörer och marknadsdirektörer jobba för att skapa framgångsrika varumärkessamarbeten? Och hur gick det egentligen till när Snoop Dogg blev Smooth Dogg? David Sandström, CMO på Klarna, och Haisam Mohammed, vd på BRONS, pratar med David Orlic om den flytande gränsen mellan reklam och populärkultur.

Orlic & är serie samtal om kreativitet och kommunikation i det nya medielandskapet från KOMM – branschorganisationen för Sveriges Kommunikationsbyråer och arrangör av Guldägget. Producent: Lars Erlandsson.

Om Podcasten

En serie samtal om kreativitet och kommunikation i det nya medielandskapet. I fyra specialavsnitt sammanfattar David Orlic 2010-talet med kreatörer och opinionsbildare som varit tongivande under det senaste decenniet. Tillsammans avhandlar de frågeställningarna som präglar vår samtid – klimat, digitalisering, representation och identitet – och blickar framåt, mot 2020-talet, för att se vad som väntar. 6 december: Nina Åkestam & Ahmed Abdirahman 13 december: Amelia Andersdotter & Ashkan Fardost 20 december: Arvida Byström & Senay Berhe 27 december: Katarina Graffman & Silla Levin Producent: Lars Erlandsson. Ljudtekniker: Emil Drougge.