Orlic &

4. Petronella Panerus & Mattias Boman om datadriven kreativitet

av Orlic & | Publicerades 4/11/2019

Vad betyder Accenture Interactives köp av Droga5 för kommunikationsbranschen egentligen? Står vi inför en cage fight mellan managementkonsulter och kreatörer, eller kommer de gemensamt att sjunga We Shall Overcome? Mattias Boman, Nordenchef för Accenture Interactive, och Petronella Panerus, Sverigechef för NoA, berättar om sina strategier för att bygga framgångsrika byrånätverk på 2020-talet. 

Orlic & är serie samtal om kreativitet och kommunikation i det nya medielandskapet från KOMM – branschorganisationen för Sveriges Kommunikationsbyråer och arrangör av Guldägget. Producent: Lars Erlandsson. 

Om Podcasten

En serie samtal om kreativitet och kommunikation i det nya medielandskapet. I fyra specialavsnitt sammanfattar David Orlic 2010-talet med kreatörer och opinionsbildare som varit tongivande under det senaste decenniet. Tillsammans avhandlar de frågeställningarna som präglar vår samtid – klimat, digitalisering, representation och identitet – och blickar framåt, mot 2020-talet, för att se vad som väntar. 6 december: Nina Åkestam & Ahmed Abdirahman 13 december: Amelia Andersdotter & Ashkan Fardost 20 december: Arvida Byström & Senay Berhe 27 december: Katarina Graffman & Silla Levin Producent: Lars Erlandsson. Ljudtekniker: Emil Drougge.