Orlic &

5. Anna Qvennerstedt & Meron Mangasha om språkets makt

av Orlic & | Publicerades 4/18/2019

Är Donald Trumps sätt att prata nyckeln till hans framgång? Är Beyoncés Lemonade det viktigaste som skrivits de senaste 50 åren? Och hur gick det till när Oatly fick en så tydlig röst? Anna Qvennerstedt på Forsman & Bodenfors och Meron Mangasha på Jung Relations pratar med David Orlic om språkets makt och vad en copywriter egentligen gör nuförtiden.

Orlic & är serie samtal om kreativitet och kommunikation i det nya medielandskapet från KOMM – branschorganisationen för Sveriges Kommunikationsbyråer och arrangör av Guldägget. Producent: Lars Erlandsson.

Om Podcasten

En serie samtal om kreativitet och kommunikation i det nya medielandskapet. I fyra specialavsnitt sammanfattar David Orlic 2010-talet med kreatörer och opinionsbildare som varit tongivande under det senaste decenniet. Tillsammans avhandlar de frågeställningarna som präglar vår samtid – klimat, digitalisering, representation och identitet – och blickar framåt, mot 2020-talet, för att se vad som väntar. 6 december: Nina Åkestam & Ahmed Abdirahman 13 december: Amelia Andersdotter & Ashkan Fardost 20 december: Arvida Byström & Senay Berhe 27 december: Katarina Graffman & Silla Levin Producent: Lars Erlandsson. Ljudtekniker: Emil Drougge.