60. Magdalena Gerger - Systembolaget - Service Management

En dålig kundupplevelse gör att man tappar oftast just den kunden det berör och på sikt så sprider sig upplevelsen till flera kunder. Hur vänder man en sådan trend? I veckans avsnitt gästas podden av Magdalena Gerger, VD på Systembolaget som berättar om när hon tillträdde kort efter mutskandalen i Systembolaget. Idag är Systembolaget det bolag med högst betyg när det kommer till service och vi kommer att få höra om hur resan där dom är idag gick till.

Om Podcasten

Det här är podden för dig som är nyfiken på ledarskap, medarbetarskap och arbetslivet i stort. Vi utforskar tillsammans med inspirerande gäster från näringslivet och civilsamhället om aktuella trender, kunskap och utmaningar vi står inför. Vår ambition är att vara med i samtalet kring hur vi kan forma framtidens arbetsplats efter devisen - modigt, mänskligt och hållbart arbetsliv! Våra programledare Maria Göthe och Tobias Berglund är erfarna ledare som nyfiket undersöker intressanta ämnen, trender och frågeställningar. Vi som står bakom den här podden är Wise – en av Sveriges ledande aktörer inom konsult- och rekryteringstjänster. Med heltäckande lösningar inom kompetensförsörjning matchar vi rätt kompetens inom HR, IT, marknad, försäljning, ekonomi och lön.