När varumärken tar ställning

Allt fler företag väljer att kliva in i samhällsdebatten – om hållbarhet, jämställdhet, psykisk ohälsa eller mångfald. Men när är det modigt – och när blir det bara marknadsföring? I det här avsnittet av Påverkarna diskuterar vi varför ställningstaganden blivit en del av varumärkesstrategin, vad som krävs för att det ska upplevas som äkta – och varför det ibland slår helt fel. Edit slår ett slag för konsumentmakt och Emma ojar sig över hur Edit övervärderar kraften i värderingsstyrd kommunikation. Emma listar tre trender på LinkedIn som måste dö och Edit vill ha svar på vad Per Holknekt håller på med. Ett avsnitt för dig som vill förstå mekanismerna bakom företags aktivism och hur du navigerar rätt i en värld där tystnad inte längre är ett alternativ.Avsnittet är sponsrat av Wings PR och talangprogrammet "Topp trettio runt trettio".Läs mer och ansök här: https://www.wingspr.se/post/talangprogram-for-framstaende-individer-inom-kommunikation Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Påverkarna är podden där PR-strategen Edit Künstlicher och sociala medier-experten Emma Blom, grottar ner sig i allt som formar dagens medielandskap. Varje tisdag lyfter de frågor som påverkar hur vi konsumerar medier, kommunicerar och bygger varumärken i en digital värld. Oavsett om du jobbar i branschen eller bara är nyfiken på hur du själv kan påverka, är Påverkarna din ventil i medieflödet.Följ oss på Youtube @paverkarnapodcastFölj oss på Instagram @paverkarnaFölj oss på LinkedIn @emmablom @editkunstlicherKontakt: paverkarna@gmail.comKlipps av Red Means Go Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.