Avsnitt 235: Bolagsbesök av Björn Borg, Tourn och OptiCept

Tar upp bland annat

Björn Borg (00.10) Tourn International (24.05) Opticept (41.00)

Veckans podd gästas av tre spännande Accessbolag. Henrik Bunge på Björn Borg berättar mer om varför företaget är ett varumärkesbolag och inte ett "retail-bolag”. Han förklarar även vikten av rätt företagskultur samt hur företaget expanderat inom sportsegmentet. På tal om varumärken så träffar vi influencer marketing-företaget Tourn Internationals vd, Robin Stenman. Tourn hjälper influencers att optimera sina intäkter samt även med skatterättsliga frågor och mycket mer. Vi får höra om varför Tourn har valt att fokusera på influerarna i stället för annonsörerna när de har byggt sin plattform. Avslutningsvis träffar vi Thomas Lundqvist, vd på OptiCept Technologies. Företaget har nu tekniska lösningar för att hjälpa livsmedelsindustrin och jordbruket att få ut ännu mer av sina råvaror. Det minskar svinn och ökar marginalerna i produktion. Thomas förklarar hur företaget ska expandera sin verksamhet. Samtalet leds av Alexander Gustafsson.

Om Podcasten

Är ett bra bolag också en bra aktie? Det är inte alltid uppenbart! I analyspodden med Carnegie intervjuar vi nordiska börsbolag och Carnegies aktieanalytiker. Bolagen berättar om deras verksamhet och ambitioner - och vi följer upp med att intervjua våra analytiker för att addera färg och siffror för att ge vägledning kring det där med Bolag och Aktier.