Kunder kritiserar Klarnas samarbete med nätbutik: "Det var ett blufföretag"

Bo Lundvik beställde en trädgårdspall från nätbutiken Vincini men trots att pallen aldrig dök upp krävde nätbutiken att få betalt. Under flera månaders försökte han få betalföretaget Klarna att stryka fakturan men först efter en insändare i Dagens Nyheter gick Klarna med på det. Bo Lundvik, och många andra kunder i liknande situationer, anser att betaljätten samarbetar med oseriösa företag. Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play. Lyssna också på intervjun med arkitekten och programledaren Gert Wingårdh om husdrömmar och svällande renoveringskostnader. Och så pratar vi med mathistorikern Richard Tellström om semlans utveckling från fastlagsbulle till semmelsmoothie.Vår privatekonomiska expert Patrick Siegbahn svarar på veckans lyssnarfrågor.

Om Podcasten

Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor. Lyssna på alla avsnitt i Sveriges Radio Play. Ansvarig utgivare: Nina Glans