Pixel Valley

Som liten tyckte Anders Martinsson om att rita och berätta historier. När datorn kom in i hans liv på 90-talet, i form av den klassiska Commodore 64:an, upptäckte han att han kunde kombinera sitt teknikintresse med sin mer estetiska ådra – och att den naturliga skärningspunkten mellan de båda var datorspel.I intervjun med Linda får vi följa Anders väg från en tillstucken cd-skiva med en gammal shareware-version av 3D Studio Max, till dagens stora projekt: spelet The Ember Chapters. Längs vägen diskuterar de Anders entreprenörsresa. Vi får höra om utmaningar som att vilja lära sig saker som ännu knappt finns, om att komma in på en ny arbetsmarknad – och snart inse att man stigit i graderna och kommit för långt bort från det man ville göra från början. Anders berättar även om svåra val: går det att balansera bröd-jobb med yrkesdrömmar? Eller borde man släppa allt och satsa?

Om Podcasten

Podden där vi intervjuar entreprenörer, uppfinnare och innovatörer!