148. SVTs vice vd om UGs pausade granskning

Vad tycker SVTs Anne Lagercrantz om UGs pausade granskning? Har tidskrifterna gett upp annonsaffären för tidigt? Och hur gick det till när näringslivet skapade ett eget presstöd? I det 148:e avsnittet av Publicistpodden intervjuar programledare Jonas Nordling organisationen Utgivarnas vd Anne Lagercrantz, som dessutom nyligen även utsågs till vice vd på SVT. Hon berättar om vilka frågor som står högst på agendan, men även om hur hon ser på den pausade granskningen inom förlagsvärlden som Uppdrag gransknings redaktion nyligen pausade. Dessutom: Printmediernas annonsaffär har länge dödförklarats, men läget är kanske inte riktigt så mörkt som det brukar skildras. Speciellt inte för tidskriftsbranschen. Det menar i alla fall Staffan Hultén som är vd och grundare av företaget RAM. Jonas Nordling ringde upp honom för att höra mer om detta. Och så intervjuas medieforskaren Tomas Odén som tillsammans med sin kollega Lennart Weibull har granskat hur det gick till när näringslivet skulle rädda den svenska högerpressen.  God lyssning! Frågor eller synpunkter? Kontakta Jonas Nordling på bojonasnordling@gmail.com 

Om Podcasten

Publicistpodden erbjuder aktuella inblickar från tidskriftsvärlden och andra medieområden. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.