174. Livepodd från Almedalen: Räcker de nya mediestöden?

Det nya mediestödet är i huvudsak utformat enligt mediestödsutredningens förslag, med syfte att främst stärka den regionala och lokala nyhetsjournalistiken. Det har också förslagits ett omställningsstöd riktat till tidskrifter som gör samhälls- och nyhetsjournalistik. Men är det tillräckligt? Under Almedalsveckan 2024 arrangerade Sveriges Tidskrifter och Tidningsutgivarna en livepodd på Mediescenen, där mediestödsfrågorna diskuterades ur flera perspektiv. Medverkade gjorde ett antal publicister från både tidskrifts- och dagspressvärlden.  Medverkande: Per Hultengård, moderator, Tidningsutgivarna Kerstin Neld, vd, Sveriges Tidskrifter Johan Taubert, vd, Tidningsutgivarna Jonas Nordling, moderator, frilans James Savage, ordf. resp. vd, Sveriges Tidskrifter/The Local Felicia Ferreira, chefredaktör, Dagen Lina Hedenström, vd, NTM AB Unn Edberg, vd, LO Mediehus Thomas Mattsson, senior advisor, Bonnier News Linnéa Kihlström, chefredaktör, Dagens Media Publicistpodden produceras av Jonas Nordling på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Ansvarig utgivare är Kerstin Neld. 

Om Podcasten

Publicistpodden erbjuder aktuella inblickar från tidskriftsvärlden och andra medieområden. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.