#57: Linda Cederberg

Linda Cederberg har en bred mediebakgrund med utvecklingsroller hos bland andra SVT Nyheter, Dagens Nyheter och Veckans Affärer. Senast var hon på OTW och sedan i höstas har hon rollen Digital ledare på LO Mediehus. ✔️Hur ser Linda på mediehusets och branschens digitalisering?  ✔️Vilka lärdomar från sina tidigare uppdrag tar hon med sig in i sitt jobb? ✔️Hur ska fackförbundstidningarna bli bättre på att förklara varför de behövs? ✔️Hur ska man jobba över redaktionsgränserna för att bygga den digitala närvaron? ✔️Vad krävs för att skapa lyckade digitala projekt? ✔️Hur gör man för att snabbt testa nya lösningar och idéer på ett effektivt sätt? ✔️Vad är skillnaden på engagemangstrappan och konverteringstrappan? Programledare är Fredrik Wass och podden redigeras av Jonas Jonsson.

Om Podcasten

Publicistpodden erbjuder aktuella inblickar från tidskriftsvärlden och andra medieområden. Podden riktar sig till Sveriges Tidskrifters medlemmar, nyckelpersoner i tidskriftsvärlden och mediebranschen i stort. Tanken är att lyssnaren ska få en initierad inblick i de hetaste branschfrågorna.