69 år och fortfarande ung i branschen

Frågan om åldersdiskriminering i reklambranschen får alltmer uppmärksamhet. Digitalisering, hög konkurrens och att branschen är storstadscentrerad är några av de förklarande faktorerna. Jerker Belvert, 69-årig art director och creative director på Gullers grupp, menar att byråerna måste bli bättre på att värdera en heterogen åldersstruktur. "Det är blandningen som är intressant och hållbar i längden. Det må vara lite dyrare nu men blir billigare i längden". Samtidigt känner han att de över 50 stundtals blir lite gnälliga.

Om Podcasten

Allt kommunicerar! Eller? Här pratar vi om aktuella frågor inom reklam och kommunikation tillsammans med spännande gäster från branschen. Högt och lågt, analyserande och diskuterande. Och så har vi kul också.Programledare Amanda TörnerAnsvarig utgivare Yasmine WinbergProducent Julia SiwertzKontakt redaktionen: red@resume.seEn podcast från Bonnier News.