Bris kampanj om gängkriminaliteten och kommunikationen kring Eurovision

Binaji Marouf, kommunikations- och påverkanschef på Bris, berättar om organisationens arbete med kampanjen ”Det är inte för sent”, som riktar sig till unga som drabbas av gängkriminaliteten. Hur identifierade Bris vilka profiler som var rätt för att nå målgruppen? Vilka svåra avvägningar har de fått göra? Och varför valde organisationen Tiktok som kanal, en plattform de inte använt tidigare? Det avhandlas i avsnittet. Dessutom: Kommunikationen kring Eurovision, bakom kulisserna till Resumés intervju med Folklistan och Joakim Wallersteins (SD) medieturné. 

Om Podcasten

Allt kommunicerar! Eller? Här pratar vi om aktuella frågor inom reklam och kommunikation tillsammans med spännande gäster från branschen. Högt och lågt, analyserande och diskuterande. Och så har vi kul också.Programledare Amanda TörnerAnsvarig utgivare Yasmine WinbergProducent Julia SiwertzKontakt redaktionen: red@resume.seEn podcast från Bonnier News.