Influencers tackar ja till dold politisk reklam

Kan en influencer påverka utgången av valet? Den frågan ville vi gå till botten med. Därför utgav vi oss för att vara pr-byrån Price PR som kom med ett smaskigt erbjudande, nämligen 20 000 spänn för den som kunde tänka sig att göra reklam för ett politiskt parti, en politisk fråga, utan att uppge att inlägget var betalt. Spoiler – Många av de tillfrågade var beredda att hjälpa oss.Medverkande i detta avsnitt av podden: Thomas Nilsson och Nellie Pilsetnek, reportrar på Resumé.

Om Podcasten

Allt kommunicerar! Eller? Här pratar vi om aktuella frågor inom reklam och kommunikation tillsammans med spännande gäster från branschen. Högt och lågt, analyserande och diskuterande. Och så har vi kul också.Programledare Amanda TörnerAnsvarig utgivare Yasmine WinbergProducent Julia SiwertzKontakt redaktionen: red@resume.seEn podcast från Bonnier News.