Matgeek om varför kändisarna går i dropshippingfällan

I veckans avsnitt: ✔ Intervju med Johan ”Matgeek” Hedberg, som berättar om sin kritik mot kändisar som gör reklam för dropshippingbolag, varför konsumentupplysning är en hjärtefråga och om vad som krävs för att han själv ska ingå ett reklamsamarbete. ✔ Allt kan bli hajpat med rätt strategi – monsterdockan Labubu senaste exemplet. ✔ Riskerna med att hålla för hårt på sina principer som varumärke. ✔ Facebooksidan ”The aids memorial” imponerar med innerliga minnesberättelser. ✔ Coca-Cola tar tillbaka klassiska sloganen ”I’m lovin’ it”. Medverkande: Amanda Törner, Andreas Rågsjö Thorell och Johan Hedberg. 

Om Podcasten

Allt kommunicerar! Eller? Här pratar vi om aktuella frågor inom reklam och kommunikation tillsammans med spännande gäster från branschen. Högt och lågt, analyserande och diskuterande. Och så har vi kul också.Programledare Amanda TörnerAnsvarig utgivare Yasmine WinbergProducent Julia SiwertzKontakt redaktionen: red@resume.seEn podcast från Bonnier News.