Så vill Asket vara en trojansk häst, Cara Delevingne frontar Vattenfall och det nya föraktet mot rikedom

Programledare Amanda Törner och reporter Nellie Pilsetnek pratar om varumärkena som vunnit på lågkonjunkturen, varför det plötsligt är kreddigt att handla på Lidl och hur det nya föraktet mot rikedom kan komma att avspeglas i marknadsföringen. Dessutom avhandlas det otippade i att den omsusade supermodellen Cara Delevingne är svenska Vattensfalls nya frontfigur. Gäst är August Bard Bringéus, medgrundare och vd av klädvarumärket Asket som vill vara en trojansk häst i modeindustrin. Hur hanterar de dilemmat i att sälja kläder och samtidigt mana till en mer hållbar konsumtion? Hur man gör både trovärdig och intressant hållbarhetskommunikation? Och vad har han själv för relation till kläder och trender? Lyssna på avsnittet nedan för att få svar.

Om Podcasten

Allt kommunicerar! Eller? Här pratar vi om aktuella frågor inom reklam och kommunikation tillsammans med spännande gäster från branschen. Högt och lågt, analyserande och diskuterande. Och så har vi kul också.Programledare Amanda TörnerAnsvarig utgivare Yasmine WinbergProducent Julia SiwertzKontakt redaktionen: red@resume.seEn podcast från Bonnier News.