Petter Dixelius om reklamretorik

En McDonalds-reklamfilm där Rinas berättar om hur han lär sig svenska i jobbet på restaurangen. Det blev grunden till en av årets mest hyllade och omtalade reklamtexter, som börjar på kurdiska och slutar på svenska.   Petter Dixelius, copywriter på reklambyrån DDB, berättar om arbetet med kampanjen Gör donken och att övertyga oss, kunder och kolleger.  Plus: • Barbro i chock över Andreas åldershån. • Mattias hummar om ledarskapsretorik. • Fällman övertygar vidare om storheten i Akademikernas a-kassa, www.aea.se. 

Om Podcasten

En podd om modern kommunikation. Barbro Fällman, Sveriges mest erfarna retoriktränare och vd för Retorikcentrum i Sverige, och Klara Härgestam, ordförande för Stora Retorikpriset och grundare av Klara Besked Retorik ger sina retorikspaningar, reflektioner och retoriktips. Du hittar oss på instagram @retoriskt där du får retoriktips varje vecka också. A podcast in Swedish about communication skills and modern rhetorics.