Att locka och leda – Inte att styra och domptera

I mitten av maj diskuterade Carola Bryggman och Malin Eriksson pedagogens uppgift både före, under och efter corona-tiden utgående från dikten: Min uppgift som pedagog är - att vara föredöme – INTE att fördöma - att visa – INTE att tillrättavisa - att berömma – INTE att bedöma - att bejaka – INTE att begränsa - att begripa – INTE att befalla - att befrämja – INTE att beskära - att benämna – INTE att bestämma - att bemöta – INTE att belasta - att belöna – INTE att bestraffa - att vårda och uppmuntra – INTE att tukta och förmana - att lyssna och invänta – INTE att förvänta och kräva - att lyfta fram och stödja – INTE att trycka ned och förstöra Min uppgift som pedagog är att LOCKA och LEDA – inte att styra och domptera. Författare: Ann Granberg

Om Podcasten

Regionförvaltningsverkens svenska enhet för bildningsväsendet poddar om aktuella samtalsämnen inom bildningssektorn.